sunnuntai 16. elokuuta 2020

Vielä vähän maalaismaisemia ja mietteitä vanhojen vaatteiden laadusta



 
 
Kävimme tänään mustikassa. Miestäni nauratti, että kun rouva lähtee mustikkaan, hän pukee kellohameen ylleen ja lähtee kuin kaupungille. No melkein pitää paikkansa, sillä samassa kirpparihameessa ja pitsitopissa olen kulkenut Saigonin kaduilla - yhtä lailla kuin lankannut kenkiä kotipihalla. Musta toimii moneen, etenkin kun harvoin mustaan pukeudun. 

Näissä kuvissa ei kuitenkaan ole mustikka-asuani. Mökillä lempivaatteeni ovat yläkuvan pellavashortsit. Ensimmäisenä kun tulen mökille, vaihdan nämä jalkaani ja alle yhtä monia vuosia nähneen t-paidan. Hassua, miten muodikkaat nämä pellavaiset lappuhaalarit ovat tänä päivänä, mutta siitä on jo reippaasti yli 20 vuotta, kun ostin ne pilkkahintaan Singaporen Holland Villagen outletistä, jossa myytiin Aasiassa valmistettujen länsimerkkien ylituotantoa. Ostin ne mukavaksi kotivaatteeksi, eivätkä ne ole edes kuluneet vuosien saatossa. Kuvittelin niiden olevan täydelliset äitiyshaalarit, mutta kasvava vatsa osoitti totuuden, ei näiden väljyydessä kasvunvaraa ollutkaan. Joten olen käyttänyt niitä paljon - odotusaikojen ulkopuolella!

Part Twon t-paita on samalta aikakaudelta. Minulla on mökkipaitoina muutamia rakkaita 90-luvun t-paitoja, jotka eivät kuluttamalla kulu. Olen todennut, että nykyään minulla on paremmat paidat mökillä kuin kotona, mikä kertoo surullisen paljon tämän päivän vaatteiden laadusta! Elastaani on minulle aivan kammotus t-paidoissa, mutta yllättäen 90-luvulla jopa sekin oli kestävämpää kuin nykyään. Tänä kesänä kun katselin kuvia muutaman vuoden takaa, huomasin että vastaava Jackpotin kukkapaita kesti pari vuotta ja olen joutunut heittämään sen pois elastaanin kulahtamisen vuoksi jo aikapäiviä sitten, kun taas samanlainen 90-luvulta on pysynyt hyvänä kaikki nämä vuodet. Sama 90-luvun paita näkyy vanhoissa kuvissa täällä ja viime vuonna täällä, sen nykypäivän huonolaatuinen vastine näissä kuvissa täällä.
  
 





Näissä kuvissa rouva on lähdössä hienostelemaan kylille lounaalle tai ottaa mökkivieraita vastaan. Tämä Hilfigerin mekko on viimevuotinen Emmy-hankintani. 






Hainevä järvessä. Ei - se on peura uimassa järven poikki. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa jos jätät kommentin, asiallisen totta kai :)