tiistai 13. lokakuuta 2020

Rauhallista syyslomailua ja kokemuksia ja vinkkejä Emmystä





Terveisiä taas elävienkirjoista. Siltä vähän tuntuu, kun viime viikon tutkailin vain sängynpohjaa. Eikä se siis ollut edes koronaa, vain tavallinen syysflunssa. Heti kyllä muistutti taas, kuinka tärkeä hyvä terveys on. Kyllä veti mielen matalaksi, kun tuntui siltä, ettei tämä kurjuus lopu ikinä. Väliin jäi myös kivoja juttuja kuten yhteinen illanvietto muutaman työkaverin kesken. Ties koska sellaiseenkaan pääsee seuraavan kerran, viimeksi eilen sain viestin, että perinteiset kummipojan synttärijuhlat on peruttu. Puhumattakaan omasta suuresta päivästäni, kyllä tämä siis matalaksi vetää mielen. Varmaan en ole ainoa, joka kokee näin. Voi toki olla, että joku on myös tyytyväinen. Sellainen, jolle osallistuminen sosiaalisiin tilanteisiin on tuskaa mutta joka kokee sen velvollisuudekseen. Ehkä joku on onnellinen siitä, että nyt voi hyvällä syyllä kieltäytyä.  





Olen lähes tulkoon parantunut ja mietin, että syyslomaakin on vielä jäljellä. Nyt kannattaa ottaa ilo irti aurinkoisista syyspäivistä ja vapaudesta. Järjestelen kotia, vien lastenvaatteita kirppikselle, käyn kaupungilla kahvilla. 

Aloitin eilen varovaisesti ja tein perheen kanssa kävelylenkin. Lomapäivä huipentui kahvilaan, kupillinen lattea ja kakkupala kruunaa aina päivän!   



Tämän on oikeastaan tarkoitus olla second hand -postaus. Joka maanantai ja torstai selaan läpi Emmyn viimeisimmät naisten uutuudet. En kaikkia noin tuhatta uutuutta, vaan valitsen selausperusteeksi "kalleimmasta alkaen" ja selaan noin kymmenen sivun verran. Tänään siellä voisi tehdä aivan superihania ja muodikkaita löytöjä. Vinkkinä vaan, että uutuudet pursuavat tänään syksyisiä kukkia (leningeissä, paidoissa, hameissa) sekä nilkkureita ja ylipolvensaappaita

Itsekin olen lähettänyt Emmyyn aika paljon syystavaraa myyntiin. Talvisemmat jutut ovat vielä kuvausjonossa ja pääsevät myyntiin vasta lokakuun lopussa, mutta täältä löytyvät kaikki syysjutut. Enimmäkseen lapsille ja nuorille, mutta myös naisille (kuten unelmaihana upouusi Ted Baker -kukkahame).

Olen tehnyt parin viime vuoden aikana paljon kauppoja Emmyn kanssa. Ostajana olen yleensä ollut tyytyväinen, sillä olen tehnyt paljon huippulöytöjä: useita kesähameita, Lovia-laukku (josta tosin maksoin varmaan enemmän kuin uutena, mutta se on minulla tosi kovassa käytössä), Minna Parikka -nilkkurit ja Anne Fontaine -silkkipaita

Välillä olen ostajana pettynyt ostoksiini, esimerkiksi joskus tuotteissa on todella vahva hajuveden tai pesuaineen haju ja kun itse en käytä mitään hajusteita, on se minulle liikaa. Joskus olen vastaanottanut vaatteen, joka selvästi on pesty piloille, esim. villa liian kuumassa tai lingoten. Ostajana voin kuitenkin palauttaa tuotteet 14 vrk sisällä ja maksan korkeintaan 4,90 € postikuluja. Tosin kun olen tarkistanut saamiani rahanpalautuksia, olen huomannut palautussumman heittävän säännöllisesti esimerkiksi kymmenellä eurolla. Ostajana olen kuitenkin enimmäkseen ollut hyvin tyytyväinen ostoksiini.







Myyjänä olen välillä pettynyt sekä hinnoitteluun että kuntoarviointiin. Esimerkiksi tällä hetkellä myyntituotteisiini kuuluu lapsen Burberry-takki, joka on lähes käyttämätön, sekä Burberry-pyjama, jota ei ole käytetty kertaakaan ja joka on ostettu kalliilla uutena helsinkiläisestä pikkuputiikista. Silti molemmat tuotteet on arvioitu "käyttökuntoisiksi". Toisinaan olen ärsyyntynyt huomatessani, että tuotteen hinnoittelija on arvioinut täysin alakanttiin (tai yläkanttiin, kuten ostamani laukku). Vastikään Sophie Schnoor -merkkinen nahkahameeni oli myyty 20 eurolla (josta myyjänä saan 7 €)! Kyllä kaihertaa, sillä itse olin maksanut hameesta 220 € ja käyttänyt sitä vain pari kertaa... Silti samanaikaisesti Emmyn myyntiin oli tullut toinenkin nahkahame, Cut&Pret-merkkinen, hintaan 89,90 € eli lähes samaan hintaan kuin kaupassa uutena.   

Viimeisin harmitukseni on, että edellisestä lähetyksestäni on hylätty useita tuotteita, myös kerran tai pari käytetty Kenzon villaleninki, joka olisi nyt mitä muodikkain. Siinä oli kuulemma ollut pieni reikä. Niin pieni, etten edes itse ollut sitä huomannut tarkistaessani vaatetta. Harmittaa niin vietävästi, minne tämäkin 160 € leninki on päätynyt, oletettavasti poltettavaksi. Kyselyviesteihini en saanut mitään vastausta ja tänään soitin sinne. Sovimme, että jatkossa hylätyt tuotteet palautetaan minulle, vaikka kyllä sekin sitten harmittaa, kun saan palautuksena yhden trikoopaidan ja maksan siitä 13 € käsittelykustannuksia. Niinkin minulle on sattunut!

Myyjänä en siis ole kovin tyytyväinen, mutten toki tyytymätönkään. Paremman puutteessa Emmy on tällä hetkellä paras, etenkin naisten merkkivaatteiden myynnissä. Kun oma aika on kortilla ja tavarasta on päästävä eroon, muttei halua ilmaiseksikaan antaa, on Emmy mielestäni luotettavin. Sitten kun minulla joskus on enemmän aikaa, haluaisin kokeilla myyntiä Relovessa. Mutta sitä ylimääräistä aikaa tai parempaa myyntikanavaa odotellessani...

Kuvien vaatteeni eivät muuten ole tällä kertaa Emmy-löytöjä, vaan enimmäkseen vanhoja luottovaatteitani vuosien takaa. Luotettava Repeatin pashmina-kashmirhuivini on palvellut minua kesät talvet jo parinkymmenen vuoden ajan ja violetti Lili Gaufrette -neuletakki päätyi kauan sitten tyttären kaapista omaani. Massimon nahkatakkini kaivan esiin aina syksyisin ja näitä samoja Formarinan farkkuja minulla on kolmet, molemmat ovat varmasti tulleet tutuiksi jo kymmenissä postauksissani. Vain söpöt lenkkarit ovat uutta. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa jos jätät kommentin, asiallisen totta kai :)